ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

تغییر روش جذب معلمان به شیوه جذب اعضای هیأت علمی| پرسنل مهد‌های کودک گزینش می‌شوند+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۳۲۸۲
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
تغییر روش جذب معلمان به شیوه جذب اعضای هیأت علمی| پرسنل مهد‌های کودک گزینش می‌شوند+ جزئیات
مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از تغییر روش جذب معلمان به شیوه جذب اعضای هیأت علمی، انجام گزینش پرسنل مهد‌های کودک و تغییر روش جذب دانشگاه فرهنگیان به روش نیمه متمرکز خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین داودالموسوی در نشست خبری هفته گزینش اظهار کرد: در یک سال گذشته نزدیک به ۲۱۳ هزار پرونده درخواست اشتغال در آموزش‌وپرورش بررسی شد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۸۰ هزار نفر در دستگاه تعلیم و تربیت بازنشسته می‌شوند، گفت: در حال حاضر با رشد جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم، همین موضوع کمبود معلم در آموزش و پرورش را پررنگ‌تر کرده است. طی سال گذشته،  ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر (دو برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان) معرفی شدند تا ۲۵ هزار نفر جذب شوند. 

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این تعداد، صلاحیت ۲۵ هزار داوطلب ماده ۲۸، یک گروه ۳۱ هزار نفره مربوط به ورودی‌های سال ۹۷ دانشگاه فرهنگیان، مرحله استخدام قطعی۴۰ هزار تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریس به عنوان استخدام پیمانی،  ۳۰ هزار نفر برای مدارس غیردولتی،  ۳۰۰۰ سربازمعلم و۲۰ هزار نفر خرید خدمات آموزشی نیز بررسی شده که روی هم رفته همان ۲۱۳ هزار نفر می‌شود.

داودالموسوی با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده ۱۶۰ هزار مصاحبه و ۲۰۸ هزار تحقیق انجام شده است، بیان کرد: فقط ۸۰۰ نیروی انسانی به صورت تمام وقت و ۱۶۰۰ نفر به صورت پاره وقت در گزینش فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح قوانین گزینش اظهار داشت: بحث اصلاح قوانین نیاز به مرجع بالادستی دارد که مرجع آن هیئت عالی گزینش است. ضوابط و معیار‌های گزینشی اصلاح شده‌اند و به صورت آزمایشی در یکی از هیات‌های مرکزی کشوری انجام می‌شود که در چند ماه آینده به کل کشور ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در فرایند‌ها و روش‌های گزینش تغییراتی ایجاد کنیم؛ زیرا در سال‌های گذشته، این روند سنتی بوده و از کاغذ استفاده می‌کردیم، اما حالا به دنبال استفاده از هوشمندسازی هستیم و قصد داریم از فرایند ارزیابی سنتی عبور کرده و از فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

داودالموسوی در پاسخ به این سوال که دلیل تاخیر در اعلام نتایج گزینش مشمولان ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، چه بوده، گفت: سال گذشته آزمون ماده ۲۸ با تأخیر برگزار شد، به همین علت مصاحبه علمی و تخصصی نیز دیر انجام شد و تا مهر و آبان نتوانستیم پاسخ دقیق و کاملی به پذیرفته شدگان ماده ۲۸ بدهیم. این امر باعث شد گروهی بدون گزینش وارد مدارس شوند و بعد از آن که نتایج آمد، برخی دچار مشکل شدند. البته در حال تعامل هستیم تا مشکلات را حل کنیم، با این حال افرادی که صلاحیت ندارند بدون اغماض باید از کلاس‌های درس خارج شوند.

وی درخصوص تغییر روند گزینش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و گزینش و همچنین همراهی دانشگاه فرهنگیان، روش جذب دانشگاه فرهنگیان به روش نیمه متمرکز تغییر خواهد یافت و فرصتی سه ماهه‌ای با هدف "گزینش اصلح" مطرح شده که ان‌شالله این فرصت ایجاد خواهد شد. با این روش در واقع به جای اینکه در شهریور جواب داوطلبان داده شود و مهرماه وارد دانشگاه شوند، از بهمن فرایند ورود به دانشگاه انجام می‌شود، در این راستا نامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش به وزیر علوم ارسال شده است و امیدواریم سازمان سنجش نیز با این موضوع موافقت کند تا از سال ۱۴۰۲ شاهد جذب دانشجومعلم به این شیوه خواهیم بود.

داودالموسوی با یادآورشدن این موضوع که فرایند‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش باید اصلاح شود و در این راستا به دنبال راه‌های جدید برای جذب معلم هستیم، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که اکنون پیگیری می‌کنیم به‌کارگیری نیرو به روش جذب اعضای هیأت علمی است، یعنی فراخوان داده شده، افراد مدارک‌شان را بارگذاری کرده، این مدارک بررسی شده و مصاحبه انجام می‌گیرد؛ در این راستا مجوز شفاهی از سازمان اداری و استخدامی گرفتیم که این روش را امسال برگزار کنیم.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روش جذب در قانون متعهدین خدمت اصلاح می‌شود، اظهار کرد: در سال آینده وزارت آموزش و پرورش با کسری ۵۰ هزار نیرو مواجه است که باید با آزمون و روش‌های دیگر، کمبود جبران شود.

وی با اشاره به این موضوع که هیات گزینش به دنبال گزینش شیشه‌ای است، بیان داشت: قانون گزینش، محرمانه نیست و ضوابط جذب معلم است و مکلفیم قوانین را رعایت کنیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه با سازمان تعلیم و تربیت کودک خبر داد و گفت: تمام پرسنل مهد‌های کودک طی فرایندی گزینش می‌شوند. این افراد که حدود ۱۰۰ هزار نفر از مدیران مهدکودک تا مربی و کمک مربی هستند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای را به زودی با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این راستا امضا می‌کنیم.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره سهم گزینش در رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: برای رتبه‌بندی یک نمره حداقلی به گزینش و حراست دادند که برای همه معلمان بررسی و ثبت شده است.

داودالموسوی در پایان با بیان اینکه تمام نیرو‌هایی که در آموزش و پرورش چه به صورت رسمی و چه به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند باید گزینش شوند، خاطرنشان کرد: در برنامه گزینش نیز گزینش همه نیرو‌های آموزش و پرورش اعم از کارکنان مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان، آموزشگاه‌های آزاد و زبان، کانون زبان و نیرو‌های پروژه‌ای قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->